kapat× Destek 0850 333 0 565
Bin gösterim başına fiyatlandırma anlamı olan (CPM) cost per mille
Cost Per Mille (CPM) Nedir?

(CPM) Cost Per Mille (Thousand) bin gösterim başı fiyatlandırma anlamına gelmektedir. İnternet reklamcılığında fiyatlandırma ve ödeme modellerinden ilki CPM'dir. Reklam verirken CPM olarak 1 TL’den anlaşmış sanız, verdiğiniz reklamın 1.000 kez gösterimi karşısında 1 TL ödeyeceksiniz demektir. Bu en genel fiyatlandırma modellerinin başında gelmektedir. Şu an Türkiye’de İnternet reklamcılığı kullanan bir çok web sitesi CPM modelini etkin olarak kullanmaktadır. Reklam tekliflerini değerlendirirken, sadece CPM maliyetinizi değil, aynı zamanda, ilgili mecranın sizin için ne kadar doğru bir mecra olduğunu da sorgulamak gerekmektedir. Hedef kitleniz olmayan bir mecrada, CPM ne kadar düşük olursa olsun, yaptığınız yatırımın karşılığını alamayabilirsiniz.

Bu içerik yardımcı olmadıysa sorunuzu sorun cevaplayalım.